Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen

geen ras apart, wel

jouw doelgroep

Mocht iedereen
zijn steak alleen maar
blue chaud willen eten
was er geen au point,
bien cuit of schoenzool


Mensen verschillen, ze hebben verschillende interesses, smaken en doelen. 

Vandaar ook het gezegde: Je kan nooit voor iedereen goed doen


Misschien wel een van de meest gekende gezegdes die generatie op generatie meegaan. 

Maar als je vraagt aan de mensen voor wie werk je, aan wie wil je verkopen of omschrijf jouw ideale klant eens, dan is het antwoord meestal: aan iedereen. 


Een doelgroep bepalen is een moeilijke oefening maar het loont zo hard om je toe te spitsen op een specifieke doelgroep. 

Hierbij sluit je zeker en vast niet iedereen uit. Integendeel; je gaat verschillende doelgroepen gerichter en minder algemeen aanspreken. 


Stel nu dat je een winkel hebt met baby artikelen. Dan heb je toekomstige ouders die uitkijken naar de geboorte van hun spruit maar je hebt ook grootouders die uitkijken naar de geboorte van een kleinkind. Verschillende generaties, vragen een verschillende aanpak. En dit is in elke branche van toepassing. 


Je wint door te selecteren. Wie, wat en waar? Dat pluizen we samen uit.